internationaal_520x350In Uitgelicht lichten we een channel, medewerker, product of een thema uit zodat je nog beter inzicht krijgt wat Semilo allemaal kan betekenen voor jou als adverteerder of exploitant. Dit keer is Erwin de Rooij aan het woord, hij is verantwoordelijk voor alle internationale aanvragen en hij vertelt over het grote kwalitatieve internationale bereik van Semilo.

“Voor internationaal online adverteren moet je bij Semilo zijn” aldus Erwin. “Sinds we Hi-media Nederland in februari 2012 overgenomen hebben, bieden we klanten een groot internationaal bereik. Ons netwerk (Semilo / Hi-media) is actief in een groot deel van Europa en bereikt meer dan 160 miljoen unieke bezoekers per maand. We beschikken tevens over een brokering afdeling die samenwerkingen heeft met netwerken en websites over heel de wereld. Deze zijn op kwaliteit geselecteerd en het zijn veelal grote titels, denk hierbij onder andere aan; eBay, The New York Times, MSN, Goldbach Media, Le Monde.fr en ElComercio Peru.

Klanten als TomTom, Shimano, Geox, Deutsche Bahn, Desperados en Accor Hotels weten het Semilo/Hi-media netwerk inmiddels te vinden om hun internationale online advertising campagnes op uit te rollen. De internationale campagnes kunnen net als in Nederland worden ingezet op Brand Awareness, Performance en Mobile.”

Voordelen

Het voordeel van zaken doen met Semilo voor internationale campagnes is volgens Erwin, dat:

  • Semilo ruime ervaring heeft op het gebied van internationaal online adverteren
  • De do’s en don’ts bekend zijn
  • Semilo/Hi Media een groot internationaal netwerk van sites en publishers heeft
  • Je als adverteerder één aanspreekpunt hebt voor de totale campagne
  • Je één rapportage krijgt voor je campagne die in allerlei verschillende landen heeft gedraaid

Voorbeeld succesvolle campagne

In januari heeft SVBmedia nog gebruikt gemaakt van ons netwerk voor een internationale Shimano campagne. Deze Shimano campagne heeft gedraaid in 7 Europese landen. Chantal Luitjes van SVBmedia vertelt daar het volgende over:

“De doelstelling voor onze campagne  was zorg dragen voor een stroom aan traffic binnen diverse Europese landen. We hebben verschillende mogelijkheden bekeken, en gezien beschikbaarheid, de deadline en reactiesnelheid hebben we gekozen voor Semilo. Hiermee hebben we tevens 1 aanspreekpunt voor alle landen, wat erg prettig werkt. De uitlevering liep ruimschoots volgens afspraak en per land hebben we  inzicht verkregen over de resultaten. Een fijne samenwerking!”

Voor meer informatie over online adverteren op het internationale netwerk van Semilo staat Erwin de Rooij je graag te woord.

Erwin