allrecipes_172x100Semilo verstevigt haar positie binnen het food umfeld door ’s werelds grootste receptenwebsite Allrecipes in haar netwerk op te nemen. Het Eten & Drinken channel van Semilo vertegenwoordigt nu tien premium websites en bevat met Allrecipes de top drie receptensites van Nederland*.

“Al jaren is Semilo in het online food umfeld actief met maatwerkoplossingen voor adverteerders. Als ‘s werelds grootste digital food brand, met jaarlijks zo’n miljard bezoeken op de website, hebben wij gekozen om de samenwerking aan te gaan met de marktleider op dit gebied.” aldus Patricia Lee Smith, vice president international van Allrecipes.

Semilo heeft veel ervaring in en succesvolle cases opgebouwd rondom het bereiken van ‘de boodschapper’, met unieke combinaties van branded content, video, mobiel en display. Dankzij de verscheidenheid aan receptenwebsites als SmulwebMijnReceptenboek.nl en Allrecipes, tezamen met verschillende foodblogs biedt Semilo adverteerders omgevingen die zich goed lenen voor het opzetten van engagement- en activatiecampagnes. Met de komst van Allrecipes groeit het bereik en de relevantie verder en kan Semilo de Nederlandse (FMCG-) adverteerder een nog effectievere online media inzet bieden.

Allrecipes biedt adverteerders een authentiek kijkje in de keuken van vrouwen en hun gezinnen. Dit gebeurt onder andere door middel van een wereldwijde enquête onder meer dan 7.000 thuiskoks. Hierdoor ontstaat een goed inzicht in het boodschap-, kook- en eetgedrag van de consument in alle verschillende landen. Uit hun onderzoek  ‘2013 Global Food Trends Measering Cup Report’** kwam bijvoorbeeld naar voren dat de thuiskoks steeds meer maaltijden thuis bereiden in vergelijking met het jaar ervoor. De meest genoemde motivaties voor het thuis koken zijn: gezonder eten (56% van de respondenten), het verhogen van de maaltijdvariëteit (48%) en de liefde voor het koken (43%).

Over Allrecipes
Allrecipes, opgericht in 1997, is met 18 internationale websites actief in 23 landen. Sinds vier jaar is Allrecipes actief in Nederland met nu zo’n 800.000 unieke bezoekers per maand. Internationaal hebben al vele adverteerders maatwerkcampagnes op de site gedraaid. Onder andere Kraft foods, Unilever en Nestlé hebben gekozen om aanwezig te zijn binnen dit voor hen relevante umfeld.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan gerust contact op.

* STIR (2012)
** Download het volledige:     2013 Global Food Trends Measering Cup Report