Bo is elke dag op zoek naar nieuwe inspiratie voor haar blog Beaufood. Met haar lezers deelt ze graag mooie recepten en fijne plekken om te eten. Het ene recept ziet er nog kleurrijker uit dan het andere. Bo is actief op verschillende socialmedia kanalen waar zij ruim 15.000 trouwe volgers heeft en met haar blog bereikt zijn 34.000 unieke bezoekers.

 

Vertel, wie ben je en wat doe je?

Hoi! Ik ben Bo en een jaar geleden begon ik beaufood.nl om mijn culinaire inspiratie te bundelen. Van jongs af aan ben ik gek op lekker eten, maar drie jaar geleden begonnen de suikers en slechte vetten aan me te knagen. Ik ben aan het experimenteren gegaan en kwam tot de ontdekking dat het echt mogelijk is om gezond én lekker te eten. Wat begon als hobby is uitgegroeid tot een dagelijkse job waar ik met heel veel liefde mee bezig ben. Op dit moment ben ik professioneel blogger, geef ik lezingen op evenementen en workshops binnen grotere bedrijven met als doel de deelnemers te inspireren en leren hoe makkelijk en lekker het is om gezond te eten.

 

IMG_0427

Waarom Food?

Food is altijd en overal aanwezig. Food brengt genot, gezondheid, plezier en ontspanning. En soms ook troost als dat nodig is. Food neemt zo’n groot deel van ons leven in beslag en ik vind het heerlijk om er het beste uit te halen. Ik vind het fantastisch om te zien hoe eten mensen bij elkaar brengt tijdens een diner, welke gesprekken er ontstaan tijdens een middag in de keuken en hoe de juiste voeding ons lichaam sterker en beter maakt.

Zoet of hartig? Wat is je specialiteit?

Poeh.. Moet ik kiezen? Ik kan uren in de keuken staan om een perfecte smeuïge chocolade brownie of een healthy red velvet cake te maken. Maar ik vind het ook heerlijk om voedzame pastasauzen of gezonde frikandellen te ontwikkelen..

 

Sinds kort ben je gestart met vloggen, hoe bevalt dit?

Zo leuk! Veel leuker dan ik dacht dat het zou zijn. De eerste keer verliep rampzalig, ik stuurde mijn vriend zelfs naar boven (mét oordopjes) omdat ik enorme black outs had. Maar na een paar keer ging het steeds beter en klets ik de oren van mijn camera. Als die oren zou hebben. Ik heb trouwens een vlogcamera aangeschaft en het vloggen gaat daardoor ook veel sneller en de beeldkwaliteit is er zoveel op vooruitgegaan. Dat maakt het vloggen nóg leuker. Stiekem heb ik de droom ooit een eigen programma bij 24 kitchen te hebben..

Waarom denk jij dat bloggen en vloggen zo goed werkt? 

Het is vernieuwend. Als je graag up to date wilt blijven is het lezen van een blog de perfecte manier. En anders dan bij een tijdschrift kun je jezelf identificeren met de persoon achter een blog. Ik denk dan ook dat blogs worden gelezen om de content, maar ook om de persoon erachter. Dat is althans wat mijn lezers zeggen. Vloggen gaat nog een stapje verder. Daarbij krijg je écht een kijkje achter de schermen en dat is iets wat ik zelf onwijs leuk vind. Het is iets tastbaarder ofzo omdat je het met eigen ogen ziet. Je kunt bijvoorbeeld zien hoe het beslag van een cake eruit ziet en daardoor beoordelen of dat van jou te dun of te dik is. Dat is bij een blog lastiger. Al met al denk ik dat beide onderdelen ijzersterk zijn vanwege de unieke en persoonlijke content.

Waar baseer jij je keuze op voor het schrijven van een (commercieel) blog?

Heel simpel. Ik kijk of het bij Beaufood past, of ik het interessant vind en of mijn lezers het leuk vinden om over te lezen. Dat neemt niet weg dat ik geen nieuwe dingen probeer of eens een andere weg in sla, maar ik blijf wel dicht bij mijzelf.

DSC_0931

Hoe zie jij de toekomst?

Na een paar overvolle maanden heb ik de keuze gemaakt volledig voor Beaufood te gaan. Dit vind ik heel spannend en tegelijkertijd geeft het me onwijs veel energie. Kan dat, je werk maken van iets wat je het allerliefste doet? JA! Dat kan en ik ben er heilig van overtuigd dat alles wat je liefde geeft groeit. Mijn doel dit jaar is om Beaufood naar de 100.000 bezoekers te tillen en door te gaan met het inspireren van mensen door ze te overladen met gezond en lekker eten. Online en offline! Oh, en zoals ik hierboven al zei streef ik stiekem naar een samenwerking met 24 Kitchen. Dat is toch wel een hele grote droom voor in de toekomst :).

Benieuwd wat deze engager voor jouw merk kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op.