Wellicht heb je al gelezen dat Semilo het Fishtank formaat programmatic aanbiedt. De eerste campagne hebben wij in samenwerking met Bannerconnect voor XS4ALL verzorgd. Tim Smeets (Team Lead, Client Services) en Luuk Hermans (Campaign Manager, Ad Operations) van Bannerconnect vertellen hun ervaring over deze campagne en over programmatic inkoop in het algemeen.

Wat zijn de voordelen om programmatic in te kopen?

BC_PEOPLE_TimS
Tim Smeets

“Een van de voordelen is dat je een eigen audience segment kan koppelen aan een uiting en het op deze manier onderdeel kan laten worden van bijvoorbeeld storytelling”, aldus Tim. Luuk: “Een ander voordeel hiervan is, dat wanneer een gebruiker reeds op de XS4ALL website is geweest deze uitgesloten kan worden van de campagne. Zo kun je met je awareness campagne ook echt users bereiken die nog niet met het brand XS4ALL in contact zijn geweest.” Tim vervolgt: “Doordat je vanuit je eigen DSP oplossing kunt inkopen, kun je frequentie capping aan de kant van de inkoper regelen en derhalve op een (kost)efficiënte manier de gewenste contactfrequentie realiseren. Je kunt dus de gewenste gebruiker, op het gewenste moment, op de gewenste titel, met het gewenste formaat een advertentie serveren.”

 

Wat was de doelstelling voor deze campagne?

Luuk-Hermans-Small
Luuk Hermans

Luuk: “De doelstelling was in deze 3-ledig:

1. Het eerste doel van de campagne was awareness creëren. Hierbij proberen we met een nieuw programmatic formaat zo veel mogelijk nieuwe users te bereiken.

2. Het 2e doel was de performance van dit formaat testen. Hoe verhoudt bijvoorbeeld de CTR van dit formaat zich met andere rich media formaten en is het de cost per click waard (aangezien dit formaat iets duurder was dan een standaard billboard).

3. Het 3e doel was gebruikers die Fishtank gezien hadden opslaan in een audience en deze weer retargeten met IAB formaten. Ditzelfde deden we met users die een billboard en Floorad hadden gezien zodat we ook de performance van deze audiences met elkaar konden vergelijken.”

Waarom een dergelijk formaat?

Tim: “Door de grootte van dit formaat is het een zeer impactvol formaat en daardoor uiterst geschikt voor branding. Tevens is er voldoende ruimte om een advertentie “Rich” te maken, door bijvoorbeeld Video toe te voegen, een quiz, een game, etc. Hierdoor wordt de interactie met de uiting verhoogd en kan deze interactie vervolgens ook gemeten worden.”

Neem voor meer informatie gerust contact op.