Cases

Koken met Valess

Valess heeft een nieuw product in haar assortiment: Valess Filetstukjes. De Filetstukjes zijn in en grote diversiteit aan gerechten te gebruiken en zijn een aanvulling op het assortiment van schnitzel en gevulde filets.

Valess wil de consument bekend maken met het nieuwe product en hen inspireren met de diversiteit waarin de Filetstukjes te gebruiken zijn. De consument heeft op het gebied van vegetarisch eten soms nog een gebrek aan inspiratie. Ook wordt er vaak nog gedacht dat vegetarisch minder lekker is of dat men de hele manier van koken moet veranderen.

Hoe nemen we die barrières weg ? Valess en Semilo hebben samen een campagne bedacht, waardoor de klant niet alleen geïnspireerd wordt door de mogelijkheden maar ook daadwerkelijk de recepten kan gaan uitproberen. In combinatie met een ‘Probeer nu gratis’ actie werd ook de laatste barrière tijdelijk geslecht.

Blogevent

Semilo heeft een blogevent georganiseerd waarbij een aantal van onze foodbloggers werden uitgenodigd om hun eigen recept te maken met de Filetstukjes. De bloggers hebben allemaal een ander recept gemaakt, waardoor de diversiteit van het product goed naar voren komt. Dit hele event is gefilmd en de recepten zijn online gepubliceerd.

Tevreden

Een mooie complete campagne waarbij veel awareness is gecreëerd en waarbij de veelzijdigheid van dit nieuwe product goed naar voren komt. Zowel Semilo, als Valess kijken met tevredenheid terug op deze inspirerende campagne.

 

We hebben Valess naderhand gevraagd hoe zij de samenwerking en de campagne hebben ervaren. Wat waren de KPI’s en wat vinden zij van het resultaat?

Gallery

We hebben Valess naderhand gevraagd hoe zij de samenwerking en de campagne hebben ervaren. Wat waren de KPI’s en wat vinden zij van het resultaat?

Waarom is er gekozen voor een samenwerking met Semilo?

“Valess wilde met het nieuwste product Filetstukjes onder de aandacht brengen en laten zien dat het een grote diversiteit aan gebruik in vele gerechten kent. Met deze campagne wilden we de consideration voor specifiek dit product verhogen door het top of mind maken van de vegetarische optie en het bieden van inspiratie, een van de belangrijkste barrières tot aankoop van onze producten.

 

En wat is nu een betere plek voor het bieden van inspiratie dan daar waar iedereen specifiek op zoek gaat naar kookinspiratie: receptenwebsites en foodblogs.”

“Smulweb is een bekende website met zeer toegankelijke recepten. Een kwalitatief umfeld om consumenten te inspireren met recepten met de Filetstukjes. Daarnaast heeft Semilo het netwerk om de juiste Foodbloggers te betrekken bij het merk die de inspiratiebron zijn van de recepten.”

“Semilo heeft het netwerk om de juiste Foodbloggers te betrekken bij het merk die de inspiratiebron zijn van de recepten.”

Jullie hebben deze campagne nauw samengewerkt met influencers/bloggers, merken jullie als brand dat daar behoefte aan is in de markt?

“Foodbloggers zijn in dit geval belangrijke influencers geweest voor ons merk. Dit zijn dé kenners van lekkere gerechten en altijd op zoek naar verrassende producten. Wij kunnen zelf heel hard roepen dat we lekkere producten hebben, maar het bewijs wordt pas geleverd als objectieve buitenstaanders deze conclusie trekken. In het verhogen van consideration zagen we dus een belangrijke rol weggelegd voor deze influencers, aangezien ik geloof dat consumenten hun mening meer waarderen en op waarde schatten dan wanneer het direct afkomstig van het merk zou zijn.”

Hoe denken jullie over het resultaat van het event en de gehele samenwerking met Semilo?

“De samenwerking met Semilo was zeer prettig. Ze hebben een flexibele opstelling en opereren als spin in het web ter verbinding van de diverse partijen. Ze hebben een professionele houding en waren in staat om de campagne tijdig bij te sturen, zodat de vooraf besproken targets gerealiseerd werden. We zijn erg tevreden met het resultaat & de enthousiaste reacties van de Foodbloggers, wat aanleiding geeft om in de toekomst opnieuw een dergelijke campagne te overwegen.”

Adverteerder : Philadelphia
Mediabureau : Carat
Periode : Maart-Mei 2015
Media inzet : Food blogs en receptenwebsites

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Koken met Valess

Valess heeft een nieuw product in haar assortiment: Valess Filetstukjes. De Filetstukjes zijn in en grote diversiteit aan gerechten te gebruiken en zijn een aanvulling op het assortiment van schnitzel en gevulde filets.

De Miele Kookchallenge

Miele vroeg Semilo om de inbouwapparatuur onder de aandacht te brengen. Samen met 24Kitchen chef Roberta Pagnier dagen we zes bekende foodbloggers uit voor de MIELE KOOKCHALLENGE. Elke foodblogger wordt gekoppeld aan een Miele-keukenapparaat waar ze een gerecht mee moeten maken.

Bettine Saladay

Foodbloggers maken de lekkerste geitenkaassalade op Bettine Saladay. Tijdens de zomer eten veel mensen een lichte salade. Salades zijn makkelijk mee te nemen naar het strand of het park, gezond en eenvoudig te bereiden. Perfect voor warme dagen.

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP