Cases

SPA
#kiesjesmaak x Influencermarketing

Spa wil in 2019 een nieuwe smaak introduceren voor Spa Touch Of: de bruisende waters met een smaakje assortiment. Dit hebben ze gedaan middels een co-creatie met Nederland. De fans van Spa mochten op de website van Spa allemaal hun eigen Touch Of smaak-idee insturen. In de 2e fase van het project kon Nederland stemmen op een shortlist van de smaken die Spa samen met vier influencers heeft gekozen uit de inzendingen. De smaak met de meeste stemmen wordt in 2019 geproduceerd.

Uitdaging Adverteerder/klant

Enerzijds wil Spa de juiste doelgroep bereiken voor de Spa Touch Of campagne en hierbij de boodschap op de juiste manier overbrengen, waarbij genoeg stemmen worden vergaard om zo de nieuwe 8ste smaak te lanceren in 2019. Anderzijds is naamsbekendheid creëren een belangrijk onderdeel van de campagne, want naast de 8ste smaak lanceren willen zij het brede assortiment van Spa Touch Of ook onder de aandacht brengen.

Aanpak en inzet

Om Nederland bekend te maken met de actie, hebben wij Spa geadviseerd om meerdere influencers in te zetten. De focus van de campagne lag hierbij op vlogs, blogs en Instagram activaties. Influencers met groot bereik en een actieve achterban hebben hierbij de voorkeur. De keuze is gevallen op Claartje van Foodness, Anouk Hoogendijk, Jordi van Fitdutchies en Rachel van De Huismuts. Start van de campagne is een bezoek aan Spa in België waar de influencers het verhaal en de beleving van Spa echt voelen en zo geïnspireerd worden op het gebied van de campagne, maar ook op het gebied van smaak inspiratie opdoen voor de 8ste smaak. De influencers hebben deze dagen ontzettend mooie beelden kunnen schieten voor hun vlog.
Na deze mooie beleving zijn alle influencers aan de slag gegaan met het produceren van hun content. Alles om hun achterban te inspireren en te activeren om ook een nieuwe smaak voor Spa in te sturen via de Spa website. Maar de influencers gingen verder dan dat: want ook tijdens de tweede ronde van de campagne moest er weer gestemd worden uit een top 3, om zo te komen tot… de 8ste smaak van de Spa Touch Of!

Resultaat

De 8e smaak van de Spa Touch Of lijn is gekozen! De winnaar is: Watermelon-Kiwi! Deze smaak zal in het voorjaar van 2019 in de schappen te vinden zijn. Daarnaast hebben onze vier influencers het verhaal van SPA goed overgebracht aan de doelgroep. Ze hebben de beleving en het gevoel dat Spa uit wil stralen overgedragen op hun volgers. De resultaten zijn positief! Van bereik op social tot een heel mooi resultaat wat engagement betreft. Al met al een hele mooie campagne wat ons, Initiative en Spadel betreft.

Adverteerder : Spadel Nederland
Mediabureau : Initiative Media
Doelstelling : Inspireren en activeren: Co-creatie met het Nederlandse publiek om tot een 8ste smaak te komen voor Spa Touch Of: de bruisende waters met een smaakje.
Periode : juli t/m oktober 2018
Media inzet : Vlogs, Instagram posts, Instagram stories

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk? Neem contact met ons en wij denken graag met je mee.

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

DREAM

DREAM produceert een reeks verfrissende gezonde melkalternatieven, verrijkt met calcium en vitamine D2 en B12. Deze producten zijn niet alleen heerlijk om te drinken of toe te voegen aan ontbijgranen/ muesli

meer..

Mens, wat ben je mooi als je probeert

In de najaarscampagne van Menzis staat ‘proberen’ centraal. Het proberen van kleine dingen, dingen die je wel zou willen doen maar op de een of andere manier niet gebeuren. Zoals bijvoorbeeld beginnen met hardlopen of het koken van een lekkere gezonde maaltijd. Dingen die net buiten je comfort zone liggen en daarom moeite kosten. Menzis wil mensen helpen en inspireren wél die dingen te gaan doen, wel dat rondje te gaan hardlopen of die maaltijd te koken.

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP