Cases

LG combi-magnetron, meer dan alleen verwarmen

LG heeft ons bij de introductie van haar nieuwe combimagnetron gevraagd hoe wij de USP’s van het product het beste onder de aandacht kunnen brengen.

De nieuwe combimagnetron van LG is namelijk niet zomaar een oven en magnetron in één. Door de ‘Houtskool lighting heater’ en lightwave technologie moet de magnetron ervoor zorgen dat de gerechten niet enkel verwarmt worden, maar ook knapperig aan de buitenkant blijven en sappig van binnen.

Hoe brengen we dit onder de aandacht van de consument?

Betrouwbare gebruikerservaring

Op basis van de briefing van LG hebben we geadviseerd om onze foodbloggers te laten bloggen en vloggen over deze luxe magnetron. De kracht van onze bloggers is dat ze hun werkelijke ervaring met het product verwoorden in hun blogs en vlogs. De bloggers zijn vanuit hun eigen invalshoek, op een creatieve manier en vol overtuiging aan de slag gegaan met de combimagnetron van LG. Hierdoor zorgen ze voor een betrouwbare gebruikerservaring richting de kookliefhebbers en creëren ze kwalitatieve en inspirerende waarde voor LG.

Zes recepten, zes vlogs

We hebben een zestal bloggers recepten laten samenstellen waarbij ze gebruik maken van één of meerdere functies van de LG Combimagnetron. De recepten liepen uiteen van ontbijt tot tussendoortjes en complete diners. Door de bloggers niet enkel te laten bloggen, maar hier ook een vlog bij te maken, kwamen de eigenschappen van de combimagnetron uitstekend tot hun recht. Naast de plaatsingen op hun blog, hebben zij het ook gedeeld op hun social media kanalen en hebben we de vlogs aangejaagd op onze eigen Facebook Community, Een Kwestie van Smaak.

Maximaal bereik

Om een zo groot mogelijk bereik te realiseren voor de campagne en dus niet enkel de fans van de bloggers te bereiken, hebben we de content die de bloggers gemaakt hebben gedeeld aan de hand van diverse uitingen op ons Foodnetwerk. Met receptenwebsites zoals Smulweb, 24Kitchen, Okokorecepten en MijnReceptenboek.nl heeft Semilo het grootste foodnetwerk van Nederland, een ideale plek om de kookliefhebbers op een relevant moment te bereiken.

nVision

Om de campagne en blogs aan te jagen hebben we naast de FoodWidget ook nVision ingezet. nVision past zich aan aan de look & feel van de websites waar hij draait. Dit geeft de consument een vertrouwd gevoel.

Bovendien geldt 100% viewable bij nVision, omdat de uiting pas geladen wordt op het moment dat deze zichtbaar is voor de gebruiker.

Een Kwestie van Smaak

Wij zetten ons eigen Facebook fanpage Een Kwestie Van Smaak in dat met name uit recepten bestaat die gemaakt zijn door bloggers en Foodista’s die zich in ons netwerk bevinden. Onze pagina kent ruim 4.000 foodie fans, liefhebbers van recepten en lekker eten. Zoals je in de visuals hiernaast kunt zien bereiken de posts een groot publiek en zorgen de posts tevens voor veel interactie. Bezoekers van het platform geven zelfs een eigen twist aan de recepten en delen hun eigen variatie op het platform.

Semilo Foodwidget

De Semilo Food Widget is ons grote en interactieve formaat dat aansluit bij de stijl van receptenwebsites. In de widget hebben we de verschillende recepten van de bloggers in één uiting samengevoegd. Zodoende werden bijvoorbeeld niet enkel personen bereikt die taarten en koekjes willen bakken in de combimagnetron, maar ook personen die een heerlijke beenham uit de oven op tafel willen zetten.

De combinatie van de diverse content in de Widget zorgde voor meer awareness voor de magnetron, maar ook voor meer bereik op de blogs en vlogs.

Video’s

Benieuwd naar de filmpjes? Bekijk ze hieronder:

Bekijk hier alle recepten geschreven door onze bloggers:

Over de LG combimagnetron: houtskool lightning heater gecombineerd met lightwave technologie

Deze combimagnetron bevat een ‘Houtskool lighting heater’, die er voor zorgt dat gerechten die je verwarmt lekker knapperig blijven aan de buitenkant, maar sappig aan de binnenkant. Door speciale lightwave technologie wordt de hitte van de vier elementen in deze magnetron zodanig verspreid dat je geen bereidingsverschillen in het gerecht krijgt. Bovendien is de magnetron aan de binnenkant voorzien van een Chrystal coating, wat er voor zorgt dat je zo klaar bent met schoonmaken.

Gallery

Resultaat

Voor de start van de campagne hebben we een KPI dashboard opgesteld samen met LG. In het dashboard hebben we KPI’s afgesproken op bereik, clicks en engagement. Op deze manier zorgen we ervoor dat we het doel van de campagne duidelijk voor ogen hebben voor aanvang van de campagne en gedurende de campagne ook kunnen optimaliseren.

We hebben de afgesproken KPI’s, onder andere door goede optimalisatie, gehaald en op een aantal punten zelfs overschreden. Dit zorgde ervoor dat LG de campagne als zeer geslaagd heeft ervaren.

Adverteerder : LG
Mediabureau : MediaXplain
Doelstelling : Combimagnetron onder de aandacht brengen

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Kenwood Xmas Battle

Kenwood wilde een campagne opzetten waarbij zij haar keukenmachine de Kenwood Chef Titanium onder de aandacht brengt. De doelstelling van de campagne is om de merkvoorkeur te vergroten en zichtbaarheid

meer..

DREAM

DREAM produceert een reeks verfrissende gezonde melkalternatieven, verrijkt met calcium en vitamine D2 en B12. Deze producten zijn niet alleen heerlijk om te drinken of toe te voegen aan ontbijgranen/ muesli

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP