Cases

Kenwood Xmas Battle

Kenwood wilde een campagne opzetten waarbij zij haar keukenmachine de Kenwood Chef Titanium onder de aandacht brengt. De doelstelling van de campagne is om de merkvoorkeur te vergroten en zichtbaarheid te verhogen binnen zowel de doelgroep die graag kookt als de doelgroep die een bewuste en gezonde levensstijl nastreeft. In de campagne moet daarbij duidelijk worden dat Kenwood het merk is voor keukenmachines en de Chef Titanium voor zowel comfort als healthy food perfect ingezet kan worden.

Advies

Om ervoor te zorgen de Kenwood Chef Titanium top of mind wordt bij de kookliefhebbers als het gaat om gebruik van keukenmachines, adviseren wij om zes food influencers in te zetten als endorsers van het merk of het nu gaat om het maken van een gezonde maaltijd of een lekker verwenrecept.

De campagne is in 2 fasen opgedeeld:

– Kenwood Xmas Battle (november/december)

– Goede voornemenscampagne (januari)

Kenwood Xmas Battle

De bloggers worden ingedeeld in twee teams, het ene team (team comfort) maakt een heerlijk drie-gangen verwenmenu voor de feestmaand/kerst en het andere team (team healthy) maakt een lekker gezond drie-gangen feestmenu.

Chefkok Peter Lute, o.a. bekend van het tv-programma Masterchef en zijn verschillende restaurants, trapte de dag af met een masterclass waarbij hij de influencers instructies geeft over hoe te werken met de keukenmachine en natuurlijk om recept inspiratie op te doen. Het was een geslaagde dag die is vastgelegd op foto en video.

Inspiratieplatform

Na het event is de online campagne van start gegaan. Hiervoor is een inspiratieplatform opgezet waarbij bezoekers konden stemmen op hun favoriete kerstmenu, waarbij zij kans maakten op het winnen van een Kenwood Chef Titanium. Daarnaast kon het team dat de meeste stemmen behaalde een diner winnen bij de KruidFabriek van Peter Lute.

Naast dat het kerstmenu te vinden was op het inspiratieplatform hebben de influencers ook op hun eigen blog en social media kanalen hun recept onder de aandacht gebracht. De content is door middel van nVision en de Food Widget in ons relevante food netwerk verspreid.

Goede Voornemens Campagne

Kenwood wilde met deze campagne inspelen op de goede voornemens middels gezonde en makkelijk te bereiden recepten. Uiteraard stond de Kenwood Chef Titanium bij elk recept in de schijnwerpers. De zes influencers hebben lekkere recepten bereid en deelden dit middels hun blog en social media kanalen. Naast dat de recepten via hun blog te lezen waren hebben wij meerdere video’s geproduceerd. Deze zijn zowel gebruikt voor YouTube, nVision Expand als door de influencers.

Resultaten

De campagne bleek zeer effectief en succesvol. De vooraf afgegeven KPI’s zijn op alle vlakken overtroffen. Dit is vooral te wijden aan de extra social activatie van de influencers bij de Xmas Battle, aangezien ze hier echt middels social media de strijd met elkaar zijn aangegaan. We hebben in samenwerking met Kenwood goed ingespeeld op de behoefte van de consument.

AdverteerderKenwood
Mediabureau : Mediacom
DoelstellingKenwood Chef Titanium onder de aandacht brengen waarbij duidelijk wordt dat Kenwood het merk is voor keukenmachines en de Chef Titanium voor zowel comfort als healthy food perfect ingezet kan worden.
Doelgroep : mensen die graag koken en mensen die een bewuste en gezonde levensstijl nastreven.
Periode : Oktober 2016 – Januari 2017
Media inzet : Food influencers, receptenwebsites, nVision, Food widget

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Kom in zomerse sferen met deze zonn...

n samenwerking met Scrambled hebben wij voor Zespri prachtige video’s geschoten van recepten met Zespri kiwi’s. De ijslolly’s en de bieten smoothie zien er heerlijk uit in deze kleurrijke shots.

Bettine Saladay

Foodbloggers maken de lekkerste geitenkaassalade op Bettine Saladay. Tijdens de zomer eten veel mensen een lichte salade. Salades zijn makkelijk mee te nemen naar het strand of het park, gezond en eenvoudig te bereiden. Perfect voor warme dagen.

Influencer event Monte Scroppino

Op zaterdag 3 juni was de start van de campagne van Monte Scroppino op foodfestival Taste of Amsterdam. Een Kwestie van Smaak heeft als aftrap voor de influencerscampagne een feestelijk foodbloggersdiner georganiseerd.

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP