Cases

Kenwood Chef Titanium vs. KeukenLiefde

Een gezonde lifestyle is niet meer weg te denken in het leven van de moderne consument. Tegelijkertijd gunt diezelfde consument zichzelf een guilty pleasure op zijn tijd. Dat is de reden waarom bakrecepten nog altijd zeer veel gebruikt worden en ongekend populair zijn. Consumenten halen alles uit de kast om een lekkernij op tafel te zetten, is het niet voor familie of vrienden die langskomen dan is het wel voor henzelf. Bij het maken van een lekkere traktatie laten consumenten zich bij uitstek graag verrassen. Dit stelt hoge eisen aan ingrediënten en apparatuur. Wij namen de uitdaging aan om te laten zien dat iedereen elk bakrecept aankan door gebruik te maken van de Kenwood Chef Titanium.

Uitdaging Adverteerder/klant

De Kenwood Chef Titanium is door zijn veelzijdigheid en gebruiksvriendelijkheid dé keukenmachine die bij uitstek geschikt is voor het maken van bakrecepten. Toch is nog niet iedereen bekend met dit multifunctionele apparaat. Ook denkt nog niet iedereen als eerste aan Kenwood als het gaat om keukenmachines. De uitdaging voor Kenwood zit hem dan ook in het verhogen van de zichtbaarheid, het kunnen vertellen over de USP’s van de Chef Titanium en uiteindelijk het vergroten van de merkvoorkeur.

Advies vanuit Semilo

Samen met Stroom hebben we Kenwood geadviseerd om Annemiek van KeukenLiefde als brand ambassador aan de campagne te koppelen.

Annemiek heeft een enorme passie voor heerlijke bakgerechten en bereikt met haar blog KeukenLiefde veel consumenten die dezelfde passie delen. Bovendien is Annemiek voor het tweede jaar op rij foodblogger van het jaar geworden, dus als iemand kan uitleggen hoe veelzijdig en gebruiksvriendelijk de Kenwood Chef Titanium is, is zij het. Annemiek is het gezicht van de landelijke campagne van Kenwood en zorgt voor herhaaldelijke herkenning naar de consument middels contentmarketing in breedste zin van het woord. Door gebruik te maken van het 360 model zal Annemiek zowel online als offline op een veelzijdige manier zichtbaar zijn.

Content

Middels het 360 model zijn er door Annemiek vier heerlijke recepten bereid met de Kenwood Chef Titanium. Deze recepten zijn verspreid over drie maanden op haar blog geplaatst met de nodige social media activaties en product placement rondom.

Video

Voor het vergroten van de merk- en productbekendheid is TV ingezet. Branddeli was verantwoordelijk voor de productie van drie gave commercials, waarin Annemiek samen met de Chef Titanium de hoofdrol speelde. Deze commercials zijn in korte vorm op het netwerk van Branddeli uitgezonden. Daarnaast zijn drie langere versies als online video campagne weggezet. Deze video’s waren hierbij ook zichtbaar als outstream video binnen het Semilo netwerk.

Commercials

Event

In december vond de Kenwood Bakworkshop plaats. MjamTaart en Keukenliefde zijn samen met acht enthousiaste winnaars van een Facebook win actie aan de slag gegaan. De Kenwood Chef Titanium was uiteraard de hero van die dag.

Print

Om de online aandacht ook offline door te trekken verscheen Keukenliefde met de Chef en de overheerlijke appelkruimelvlaai middels een advertorial in Smult Magazine. Ook is van de workshopdag nog redactioneel verslag gedaan in het MjamTaart magazine.

Resultaat

De brand ambassador rol van Annemiek is haar op het lijf geschreven. De kracht van herhaling en een vast gezicht aan een merk koppelen is meer dan geslaagd. De 360 inzet heeft geresulteerd in een bovengemiddeld resultaat. Vooral de sequential inzet van de verschillende korte video’s heeft een hoge VTR als eindresultaat. De recepten die Annemiek maakte waren ook goed in staat de veelzijdigheid van de Chef Titanium goed over te brengen. Overall een erg succesvolle campagne!

Adverteerder : Kenwood
Mediabureau : Stroom Mediacommunicatie
Doelstelling : De Kenwood Chef Titanium breed onder de aandacht brengen bij Nederlandse kook- en bakliefhebbers
Doelgroep : Nederlandse kook- en bakliefhebbers
Periode : november 2017 t/m januari 2018
Media inzet : 360 model – print, video, event, sponsored stories, social media, product placement, native, nieuwsbrief

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

DREAM

DREAM produceert een reeks verfrissende gezonde melkalternatieven, verrijkt met calcium en vitamine D2 en B12. Deze producten zijn niet alleen heerlijk om te drinken of toe te voegen aan ontbijgranen/ muesli

meer..

Mens, wat ben je mooi als je probeert

In de najaarscampagne van Menzis staat ‘proberen’ centraal. Het proberen van kleine dingen, dingen die je wel zou willen doen maar op de een of andere manier niet gebeuren. Zoals bijvoorbeeld beginnen met hardlopen of het koken van een lekkere gezonde maaltijd. Dingen die net buiten je comfort zone liggen en daarom moeite kosten. Menzis wil mensen helpen en inspireren wél die dingen te gaan doen, wel dat rondje te gaan hardlopen of die maaltijd te koken.

meer..

Bettine Saladay

Foodbloggers maken de lekkerste geitenkaassalade op Bettine Saladay. Tijdens de zomer eten veel mensen een lichte salade. Salades zijn makkelijk mee te nemen naar het strand of het park, gezond en eenvoudig te bereiden. Perfect voor warme dagen.

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP