Cases

Jumbo- “Barbecueën”

Jumbo heeft aan het begin van deze zomer het thema ‘barbecue’ geclaimd. Mediabureau BPN Netherlands vroeg ons hoe we de boodschapper op het juiste moment en de juiste plek konden bereiken.

Briefing en uitvoering

Jumbo wilde dat de consument Jumbo zou associëren met de barbecue en met de benodigdheden daarvoor. Ze wilde onder de aandacht komen terwijl het typisch ‘barbecueweer’ was. Het perfecte moment om de doelgroep te bereiken zou dus zijn wanneer men het weerbericht checkte en er achter kwam dat het prachtig barbecueweer zou worden.

Daarom hebben wij voorgesteld om te adverteren op relevante plekken op onze weertitels en om weertargeting en tijdtargeting in te zetten.

De combinatie van het barbecueweer en de naam Jumbo kwam hierdoor erg tot zijn recht.

Advertorial

Op Weerplaza en Zomerplaza hebben we een advertorial geplaatst op de homepage en op een zeer relevante plek, namelijk op de pagina met het “Barbecueweerbericht”.

Uiteraard werd deze uiting alleen vertoond als er werkelijk ‘barbecueweer’ was voorspeld. Een mooi detail is dat de uiting overeenkomt met de uitstraling van de website zelf.

Billboard

De zeer impactvolle Rich Media uiting Billboard is ook ingezet. De bezoeker kreeg deze uiting te zien op het moment dat ze er achter kwamen dat er heerlijk weer was voorspeld.

Floorad

De Floorad werkte erg goed, net als bij de andere advertentiemogelijkheden kwam je op de speciaal gemaakt landingspagina terecht als je op de banner klikte.

De resultaten die we hebben behaald met deze campagne zijn uitzonderlijk goed. Dit heeft onder andere te maken met de relevantie van de campagne en de creatie van de uiting.

Mobile

Op alle mobiele websites en apps van de weertitels draaide de campagne, op deze manier hebben we ook de consument bereikt die onderweg was. Wanneer je op de banner klikte kwam je ook hier op de speciaal gemaakt landingspagina terecht.

Resultaat

  • De resultaten die we hebben behaald met deze campagne zijn uitzonderlijk goed. Dit heeft onder andere te maken met de relevantie van de campagne en de creatie van de uiting.
  • Niet eerder hebben we zulke hoge CTR’s gezien op de Floor ad (wel 4 keer zo hoog dan gemiddeld) en ook de CTR’s naar de landingspagina zijn een stuk hoger dan bij voorgaande campagnes.
  • Ook de clicks op de mobiele platformen van ons Weer & Verkeer channel waren hoog, de optimale relevantie en de beknopte boodschap werkte hier zeker aan mee.

Adverteerder: Jumbo Supermarkten
Mediabureau: BPN Netherlands
Doelstelling: Boodschapper bereiken op het moment dat het ‘barbecueweer’ is
Doelgroep: Boodschapper 20-49
Periode: Mei- juli 2013
Targeting: Dagen in de week: wo. t/m zo. Weersverwachting: Droog en boven de 21 graden
Media inzet: Weer & Verkeer channel
Advertentiemogelijkheden: Billboard, Floorad, advertorial, mobiele banners

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Bolletje lichte crackers

Bolletje lanceerde eind 2017 nieuwe crackers, Bolletje Lichte Crackers Spelt & Bolletje Lichte Crackers Havermout. Voor de lancering wilde Bolletje visibility creëren door middel van het maken van creatieve content die goed aansluit op de verschillende ontbijtmomenten.

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP