Cases

Influencers testen de Mazda6

Mazda Nederland wilde een vliegende start maken met een online campagne om de lancering van de Mazda6 Sportbreak en Mazda6 Sedan nog meer onder de aandacht te brengen bij zijn doelgroep. De focus doelgroep is enerzijds gezinnen en anderzijds een doelgroep boven de 30 jaar (hoogopgeleid). Om deze doelgroep te bereiken hebben we de 4 influencers, Joyce van mamsatwork, Ramzi van gewoonvoorhem, Bettina van citymom en Jan Willem van B4men uit ons netwerk uitgebreid aandacht besteed aan de Mazda6.

Klik op de logo’s om naar de blogposts te gaan!

Verspreid over twee maanden hebben de 4 influencers de Mazda6 Sportbreak of de Mazda6 Sedan meegekregen om een eigen roadtrip samen te stellen. Zo werden er bochten getest in Zuid-Limburg en stond er een weekend met het hele gezin naar de Veluwe op de agenda. Uiteraard stond de Mazda6 testen, op onder andere rijplezier, interieur, veiligheid en functionaliteit centraal.

Nadat de influencers hun ervaringen op hadden gedaan, werden er vier artikelen geschreven en geplaatst op hun blog. Daarnaast werden deze artikelen aangejaagd middels het grote bereik van de eigen social media kanalen van de influencers.

 

Tip: Klik om te vergroten.

Aanjagen

Om extra traffic te genereren naar de artikelen van de influencers en direct naar de website van de adverteerder zelf, hebben we ons native platform nVision ingezet. De insteek van deze creaties was dan ook inspireren, met uiteindelijk doel, klikken. De nVision uitingen werden op relevante titels binnen ons netwerk verspreid. Ook werden er A/B testen uitgevoerd om uit te komen op het beste resultaat voor Mazda Nederland.

 

Social posts

Resultaat

De artikelen werden goed gelezen. De time spent op de artikelen was hoger dan het gemiddelde, dit geeft aan dat de doelgroep de artikelen als boeiend/interessant heeft ervaren.

Adverteerder : Mazda Nederland
Doelstelling : Awareness creëren voor de nieuwe mazda6 modellen. De Mazda6 Sedan en de Mazda6 Sportbreak.
Doelgroep : Gezinnen of empty nesters. De leeftijd is 30 jaar of ouder.
Periode : September – November 2017
Media inzet : Blogartikelen en nVision 

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP