Cases

Fiat 500L – “Growing up is cool”

De tablet wordt vaak gebruikt op ‘rustmomenten’ en mensen gebruiken de tablet om zich te oriënteren op (nieuwe) producten. Om een nieuw product zoals nu de Fiat 500L te laten ‘beleven’ bij de doelgroep is de tablet het ideale device. Fiat toonde de bezoeker meer dan alleen een ‘platte uiting’ en liet de beleving de boventoon voeren. Een animated uiting met zoom-mogelijkheid zorgde voor extra effect. Dit gebeurde door middel van een video die de bezoeker binnen de layer kon bekijken. Fiat benaderde de bezoeker op een interactieve manier en triggerde ze om de video te bekijken.

Uitvoering

In eerste instantie wilde Fiat de campagne met de reguliere IAB formaten op tablet draaien. Om de toegevoegde waarde van een impactvollere uiting in vorm van Rich Media te laten zien, hebben wij de creatie van een floor ad die expand naar een layer. In samenspraak met Maxus en Fiat hebben wij dit deel in samenwerking met Rich Media partner AdGibbon op ons genomen. Zowel de standaard IAB formaten als de expandable floor ad zijn ingezet, om de resultaten het beste met elkaar te vergelijken.

Ervaring klant

Patrick van Rumt, Interaction Strategy Director bij Maxus over de samenwerking met Semilo:

“Semilo heeft in intensieve samenwerking met Maxus, voor de Fiat 500L campagne meer dan het gewenste resultaat behaald. Door de proactieve houding van Semilo en de open houding van Maxus en Fiat hebben we een reguliere mobiele banner campagne kunnen aanpassen naar een mobiele rich media campagne. Dit uiteraard zonder de doelstellingen en de huisstijl uit het oog te verliezen.”

Resultaten campagne

Al gauw kwamen we erachter dat het een goede keus is geweest ook live te gaan met de expandable floor ad. We zagen dat de gemiddelde tijdsduur binnen de layer hoger lag dan bij andere campagnes waar geen gebruik gemaakt werd van een experience trigger (zoals de video). Het is dus goed om de interactie met de gebruiker binnen deze omgeving op te zoeken. De CTR´s van de expandable floor ad uiting lagen dan ook vele malen hoger dan die van de standaard IAB formaten.  De goede CTR’s geven aan dat er dus zeker interesse vanuit de bezoeker is, hier kan nog veel meer gebruik van worden gemaakt door de invulling van de layer naar een hoger niveau te tillen.

  • Campagne: Fiat 500L – “Growing up is cool”
  • Adverteerder: Fiat
  • Mediabureau: Maxus
  • Doelstelling: Branding (merkbekendheid)
  • Doelgroep: Man en vrouw, 20-54 jaar, welstandsklasse AB1
  • Periode: Februari-maart 2013
  • Media inzet Volledig netwerk (RON) getarget op tablet gebruikers
  • Advertentieformaten: Expandable floor ad (naar full screen layer)

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP