Cases

DREAM

DREAM produceert een reeks verfrissende gezonde melkalternatieven, verrijkt met calcium en vitamine D2 en B12. Deze producten zijn niet alleen heerlijk om te drinken of toe te voegen aan ontbijgranen/ muesli, maar zijn ook uitermate geschikt om te gebruiken in de lekkerste recepten.

DREAM wil graag meer brand awareness op de Nederlandse markt, door middel van inspiratie en activatie. Binnen deze campagne is de nadruk gelegd op de volgende producten: DREAM Almond unsweetenend, DREAM Coconut Bio, DREAM Oat Glutenfree Bio.

Advies

Influencers voor brede inspiratie

Om de consumenten bekend te maken met en te inspireren om producten van DREAM te gebruiken, adviseren wij om aan de slag te gaan met influencers. Influencers zijn heel goed in staat om het verhaal achter een product op een natuurlijke wijze te vertellen en weten als geen ander hun volgers te inspireren met heerlijke recepten met de producten van DREAM. Om een brede doelgroep te bereiken adviseren wij om Annemiek van KeukenLiefde in te zetten, die drie recepten maakt met drie verschillende producten van DREAM.

Influencers als autoriteit op gebied van allergieën

De producten van DREAM zijn niet alleen heerlijk voor alledaags gebruik in verschillende recepten zoals Annemiek van KeukenLiefde gaat laten zien, maar ze zijn ook een uitkomst voor mensen met een lactose- of glutenintolerantie of voor mensen die veganistisch of suikervrij eten. Daarom adviseren we om influencers in te zetten die een autoriteit zijn op het gebied van allergieën. Wij hebben acht influencers geselecteerd die een blog hebben welke gericht is op mensen die gluten-, suiker- of lactosevrij moeten eten of voor een veganistische lifestyle hebben gekozen. Deze bloggers zullen hun lezers inspireren met lekkere recepten met de voor hun publiek geschikte DREAM-producten.

Blogartikelen en social posts

KeukenLiefde maakt drie verschillende recepten en verwerkt deze in drie blogartikelen en drie posts op social media. Om meer awareness en een buzz te creëren op social media adviseren we een aantal social influencers in te zetten. Deze influencers zullen zich richten op het gemak van het gebruik van DREAM en een gebruiksmomentje. Bijvoorbeeld als ontbijt door de havermout of een lekker glas zelf gemaakte fristie voor de kinderen. Hier kunnen de producten van DREAM goed voor worden gebruikt.

Inzet

In totaal zijn er 9 influencers en 8 social influencers ingezet. De 9 influencers zijn aan de slag gegaan met een van de producten van DREAM en hebben hier een heerlijk recept mee gemaakt. Hier zijn uiteraard mooie foto’s van gemaakt die gebruik zijn voor hun blog en voor de verspreiding op social media. De 8 social influencers hebben zich gefocust op een gebruiksmoment waarbij makkelijk gebruik gemaakt kan worden van een melkalternatief zoals de producten van DREAM. Fitbeauty maakte bijvoorbeeld een havermout ontbijtje met de DREAM Almond Sugarfree, maakte hier een foto van en plaatste dit op Facebook en Instagram.

Omdat de producten van DREAM vooral erg interessant zijn voor veganisten en of mensen met een voedselallergie hebben we ook influencers ingezet met een allergieblog. Blij Suikervrij is aan de slag gegaan met de DREAM Almond unsweetenend en Miss Glutenvrij met de DREAM Oat Glutenfree Bio. Op deze manier sluiten de producten en artikelen heel erg goed aan bij de behoefte van de doelgroep.

Omdat we met de allergieblogs een niche aanspreken en we juist meer awareness willen creeren onder ook mensen zonder allergie of aangepast eetpatroon hebben we ook KeukenLiefde ingezet. KeukenLiefde heeft een groot bereik en maakt erg diverse recepten. Zij heeft met de producten van DREAM recepten/gerechten gemaakt die door de gemiddelde Nederlander gemaakt worden of gemaakt kunnen worden. Hiermee bedoelen we relatief makkelijke en laagdrempelige recepten. Denk aan Amandelcake, thaise curry en wentelteefjes.

Receptensites

Ook hebben we gebruik gemaakt van het bereik van de grote receptensites in ons netwerk. De recepten die de influencer hebben gemaakt zijn erg relevant voor bezoekers van receptensites. Om de content bij een zo breed en groot mogelijk publiek onder de aandacht te brengen hebben we gebruik gemaakt van ons native product nVision. De content van de influencers kan op deze manier getoond worden bij een relanvante doelgroep op het juiste moment in de look & feel van de website. Zo wordt de content niet als vervelend ervaren door de consument.

Resultaten

Door de hoge relevantie en de inzet van een grote influencer in combinatie met de receptensites is deze campagne erg succesvol gebleken. Opvallend was de hoge mate van interactie op social media onder de allergieblogs. Daarnaast heeft de cmapagne een enorm bereik gegenereerd.

Adverteerder : DREAM
Mediabureau : Zigt
Doelstelling : Meer brand awareness op de Nederlandse Markt door middel van inspiratie en activatie.
Doelgroep : Boodschappers 25-54 jaar
Periode : September t/m november 2016
Media inzet : Influencers, social influencers, receptenwebsites

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Kenwood Xmas Battle

Kenwood wilde een campagne opzetten waarbij zij haar keukenmachine de Kenwood Chef Titanium onder de aandacht brengt. De doelstelling van de campagne is om de merkvoorkeur te vergroten en zichtbaarheid

meer..

DREAM

DREAM produceert een reeks verfrissende gezonde melkalternatieven, verrijkt met calcium en vitamine D2 en B12. Deze producten zijn niet alleen heerlijk om te drinken of toe te voegen aan ontbijgranen/ muesli

meer..

Bettine Saladay

Foodbloggers maken de lekkerste geitenkaassalade op Bettine Saladay. Tijdens de zomer eten veel mensen een lichte salade. Salades zijn makkelijk mee te nemen naar het strand of het park, gezond en eenvoudig te bereiden. Perfect voor warme dagen.

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP