Cases

De Miele Kookchallenge

Ingrediënten voor een goede campagne: 1 bekende chefkok, 6 foodbloggers en 1 KOOKCHALLENGE

Miele, voor alles waar je echt om geeft. Als je van koken houdt, houd je vast en zeker ook van de inbouwapparaten van Miele. Miele wil graag de consument hiermee kennis laten maken en daar helpt Semilo ze graag bij.

24Kitchen chef Roberta Pagnier daagt zes bekende foodbloggers uit voor de MIELE KOOKCHALLENGE. Elke foodblogger wordt gekoppeld aan een Miele-keukenapparaat waar ze een gerecht mee moeten maken.

UITDAGING

Miele stond voor de uitdaging om de consument op een inspirerende manier kennis te laten maken met de inbouwapparaten. Ze willen graag een beleving hangen aan het product om de USP’s van elk afzonderlijk apparaat goed naar voren te laten komen.

ADVIES

In samenwerking met mediabureau Intiative bedachten we de MIELE KOOKCHALLENGE. We zijn op zoek gegaan naar een gezicht voor deze campagne en vonden 24Kitchenchef Roberta Pagnier perfect hiervoor. Samen met 6 bloggers maakt Roberta een recept met een Miele inbouwapparaat.

Denk hierbij aan een combi stoomoven, stoomoven of inductieplaat met tempcontrol. Door een blogger samen met Roberta een maaltijd te laten bereiden met een product komen de USP’s van dat product goed naar voren. Zo wordt duidelijk dat het makkelijk en snel werkt om met een Miele apparaat te koken. Daarnaast wordt er inspiratie voor recepten opgedaan.

De bloggers die mee hebben gedaan aan deze challenge zijn Fit Beauty, Keukenliefde, Mind Your Feed, Betty’s Kitchen, Focus on Foodies en Foodness. Zie hieronder de filmpjes van de eerste 3 kandidaten van de Miele Kookchallenge en houd de actiepagina op de Miele website in de gaten voor de andere 3 kandidaten. De filmpjes zijn geproduceerd in samenwerking met BRUUT Amsterdam.

Keukenliefde

Fitbeauty

Mind Your Feed

Blogposts

Uiteraard is er door de bloggers ook een blog geschreven over deze dag en het recept. Deze blogposts zijn gepromoot  op verschillende websites binnen ons netwerk. De kracht van ons netwerk is dat wij de combinatie kunnen maken van de creativiteit, autoriteit en kennis van de bloggers in combinatie met het grootste food netwerk van Nederland.

Gallery

Valess wil de consument bekend maken met het nieuwe product en hen inspireren met de diversiteit waarin de Filetstukjes te gebruiken zijn. De consument heeft op het gebied van vegetarisch eten soms nog een gebrek aan inspiratie. Ook wordt er vaak nog gedacht dat vegetarisch minder lekker is of dat men de hele manier van koken moet veranderen.
Hoe nemen we die barrières weg? Valess en Semilo hebben samen een campagne bedacht, waardoor de klant niet alleen geïnspireerd wordt door de mogelijkheden maar ook daadwerkelijk de recepten kan gaan uitproberen. In combinatie met een ‘Probeer nu gratis’ actie werd ook de laatste barrière tijdelijk geslecht.

Ingrediënten voor een goede campagne: 1 bekende chefkok, 6 foodbloggers en 1 KOOKCHALLENGE

Valess wil de consument bekend maken met het nieuwe product en hen inspireren met de diversiteit waarin de Filetstukjes te gebruiken zijn.

Hoe nemen we die barrières weg? Valess en Semilo hebben samen een campagne bedacht, waardoor de klant niet alleen geïnspireerd word.

Result

Semilo heeft een blogevent georganiseerd waarbij een aantal van onze foodbloggers werden uitgenodigd om hun eigen recept te maken met de Filetstukjes. De bloggers hebben allemaal een ander recept gemaakt, waardoor de diversiteit van het product goed naar voren komt. Dit hele event is gefilmd en de recepten zijn online gepubliceerd.

Adverteerder : Philadelphia
Mediabureau : Carat
Doelstelling : Lorem ipsum dolor
Doelgroep : dolor
Periode : Maart-Mei 2015
Media inzet : Food blogs en receptenwebsites

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Kenwood Xmas Battle

Kenwood wilde een campagne opzetten waarbij zij haar keukenmachine de Kenwood Chef Titanium onder de aandacht brengt. De doelstelling van de campagne is om de merkvoorkeur te vergroten en zichtbaarheid

meer..

DREAM

DREAM produceert een reeks verfrissende gezonde melkalternatieven, verrijkt met calcium en vitamine D2 en B12. Deze producten zijn niet alleen heerlijk om te drinken of toe te voegen aan ontbijgranen/ muesli

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP