Cases

Conversie realiseren voor pretpark Walibi Holland

Een van de populairste pretparken van Nederland is Pretpark Walibi Holland. De campagne die we hebben gevoerd voor Walibi had als belangrijkste KPI conversies realiseren, met focus op de zomermaanden omdat dit samenvalt met de meeste vakanties. En omdat ze de nieuwste attractie, de Lost Gravity achtbaan, wilden laten zien hebben ze deze gebruikt in de uitingen.

Uitdaging Adverteerder/klant

De zomermaanden zijn de mooiste maanden om te genieten van alles wat Walibi te bieden heeft en het pretpark wilde daarom extra campagne voeren om meer bezoekers aan te trekken. Maar tegenwoordig zit de doelgroep voornamelijk op  hun mobiele telefoon en mobiele campagnes staan niet bekend om hun hoge conversie.

De uitdaging van de klant was dus om betere resultaten te behalen via mobiele inzet en laten wij daarvoor nou net het perfecte pakket hebben!

Advies vanuit Semilo

Rond de zomermaanden neemt het verkeer op mobiel ten opzichte van desktop toe. Wij hebben de klant geadviseerd om de focus op mobiel te vergroten en een doelgroep aan te spreken die op zoek is naar een dagje uit. Het grote bereik en de doelgroep vinden wij terug op een zeer relevante titel binnen ons netwerk, DagjeWeg.NL.

Gedrag op mobiel is echter vlaak vluchtig en daarom is de keuze voor de juiste uiting van cruciaal belang. Onze sticky display uiting is daarvoor zeer goed geschikt, dit formaat hecht zich aan de onderkant van het mobiele scherm en is in te zetten met de formaten 320x100 en 320x50.

Meer info over inzet

Speciaal voor deze campagne hebben we de sticky advertentie ge-customised naar de look & feel van DagjeWeg.NL. De uiting scoort bovengemiddeld hoog op viewability en daarmee is de conversie zeer goed. Het formaat is zowel direct als met deal IDs in te kopen.

Resultaat

Door de combinatie van een sterke en relevante titel die past bij de doelgroep en een hoge viewability scoort de sticky ad bijzonder hoog en is de conversion rate erg positief!
Het bureau van Walibi, Dept, is zeer tevreden over  de resultaten en zal de sticky ad zeker opnieuw in zetten voor de volgende campagne.

Adverteerder:  Pretpark Walibi Holland
Mediabureau: DEPT agency
Doelstelling: Conversies behalen
Doelgroep: Jongvolwassenen 18 – 29 jaar
Periode: Juli – augustus 2018
Media inzet: Mobile Sticky ad

Ben jij benieuwd naar de advertising mogelijkheden op DagjeWeg.NL of onze andere titels, of wil je meer informatie over de mogelijkheden van de sticky mobile ad? Neem contact met ons en wij denken graag met je mee.

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

The Mummy

Om de premiere van de nieuwe film van ‘The Mummy’ te promoten heeft Universal de responsive HPTO op 9292 ingezet. Het hoge dagelijkse unieke bereik en de passende doelgroep van 9292 hebben gezorgd voor een succesvolle campagne.

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP