In de zomercampagne van Fanta daagde het frisdrankmerk jongeren uit om grappige challenges uit te voeren. Gedurende acht weken kregen de jongeren elke week een andere leuke opdracht.

Als als ze hun uitvoering filmden/fotografeerden en deelden op social media maakte ze kans op mooie prijzen. Enkele opdrachten waren; “Begin een kussengevecht in het openbaar”, “Loop rond met een bezem en doe alsof je erop vliegt” en “Kleed je in de zomer alsof het min 20 graden is”.

De uitvoering

Deze campagne is typisch een mobile campagne.

Je smartphone heb je immers altijd bij je en daarmee kan je direct je uitvoering filmen en uploaden. De doelgroep bestaat uit jongeren (13-19 jaar) en die zijn voornamelijk aanwezig (bron Wakoopa) op het Gaming channel van Mobvious, ons mobile label. We hebben gebruik gemaakt van rich media formaten, op de landingspagina kon je direct je foto uploaden en delen.

Resultaat

Met deze campagne hebben we de doelgroep massaal weten te bewegen om de opdrachten uit te voeren. Dat de jongeren hun uitvoering deelden op social media had een versterkend effect op de campagne. Dat was te merken aan de cijfers want zowel de aantal ge-uploade foto’s als de CTR kwam boven de benchmark uit.

  • Adverteerder: Fanta
  • Mediabureau: Universal Media
  • Doelstelling: Zoveel mogelijk branding awareness creëren onder de jongeren
  • Doelgroep: Jongeren (13 – 19 jaar)
  • Periode: Juli, augustus, september 2014
  • Media inzet: Gaming channel

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP