Cases

Bloggersevent DekaMarkt: een goed mes is het halve werk

DekaMarkt kwam dit najaar met een spaaractie waarbij men kon sparen voor messen van hoogwaardige kwaliteit. DekaMarkt staat voor vers, voordelig en vriendelijk en wilde met deze campagne de consument niet alleen aanzetten tot het sparen van de Thomas by Rosenthal Group messen, maar hen ook inspireren tot het gebruik daarvan.

Semilo heeft voor DekaMarkt een bloggersevent georganiseerd waarbij niet alleen bloggers waren uitgenodigd maar ook TV kok Robert Verweij. Hij begeleidde de bloggers bij het gebruik van de messen. De bloggers hebben ieder hun eigen recept bedacht met verse producten van DekaMarkt en dit gesneden met de messen waarvoor men kan sparen. Zo maakt Shemara, bekend van EerlijkerEten.nl een heerlijke groente platter, waar het nodige snijwerk aan te pas kwam.

Tijdens het event werden er opnames gemaakt en instructievideo’s voor het gebruik van de messen, waarbij Robert Verweij de messen demonstreerde. De instructievideo’s werden geplaatst op de website van DekaMarkt, waar de consument ze eenvoudig kan terugvinden. De bloggers deelden hun recepten met hun vele volgers en startten een winactie waarbij zij één messenset mochten weggeven.

Om het bereik van deze campagne te vergroten zijn de recepten van de 6 bloggers in een foodwidget geplaatst, deze is net als de fishtank op verschillende food titels te zien.

Een mooie samenwerking tussen Semilo en DekaMarkt, een geslaagd event met heerlijke gerechten, enthousiaste bloggers en mooie video’s. Wij vroegen DekaMarkt naderhand hoe zij deze samenwerking hebben ervaren.

Een impressie van de instructievideo’s

Wij zijn erg tevreden over het event en de samenwerking met Semilo. Het event was geheel in de lijn van de campagne opgezet en was kwalitatief van een hoog niveau.

Wij spraken met Jeffrey Peereboom (Online Marketeer bij Detailresult Groep):

Waarom is er gekozen voor een samenwerking met Semilo?

Om onze loyaltycampagne onder de aandacht te brengen zochten wij naar een partner die meedenkt in het online adverteren en zorgen voor branded content. Hierdoor kwamen we al snel terecht bij Semilo en dan met name bij het Eten&Drinken kanaal. Dit omdat de loyaltycampagne hier perfect bij aansluit aangezien klanten kunnen sparen voor gratis messen. Door het uitgebreide portfolio aan titels in het Eten&Drinken kanaal, professionele aanpak en een flexibele houding is Semilo een goede match met DekaMarkt.

Jullie hebben deze campagne nauw samengewerkt met influencers/bloggers, merken jullie als brand dat daar behoefte aan is in de markt?

Jazeker, de consument bouwt al jaren een bepaalde aversie op tegen traditionele reclame waardoor je niet altijd met de gangbare media je doelgroep kan bereiken.

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Influencer event Monte Scroppino

Op zaterdag 3 juni was de start van de campagne van Monte Scroppino op foodfestival Taste of Amsterdam. Een Kwestie van Smaak heeft als aftrap voor de influencerscampagne een feestelijk foodbloggersdiner georganiseerd.

Bloggersevent DekaMarkt: een goed m...

DekaMarkt kwam dit najaar met een spaaractie waarbij men kon sparen voor messen van hoogwaardige kwaliteit. Wij organiseerden een bloggers evenement en maakten instructievideo’s.

Jumbo- “Barbecueën”

Jumbo heeft aan het begin van deze zomer het thema ‘barbecue’ geclaimd. Mediabureau BPN Netherlands vroeg ons hoe we de boodschapper op het juiste moment en de juiste plek konden bereiken.

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP