Cases

Bolletje lichte crackers

Bolletje lanceerde medio 2017 nieuwe crackers, Bolletje Lichte Crackers Spelt & Bolletje Lichte Crackers Havermout. Voor de lancering vroeg marketing en mediabureau Mediaxplain* onder andere twee van onze influencers (Foodness en Cotton and Cream) om creatieve content te creëren die goed aansluit bij verschillende ontbijtmomenten. De gehele campagne stond in het teken van het ontbijt met de hashtag #mijnontbijt. Bolletje Lichte crackers zijn dun gebakken en licht van gewicht. Ideaal wanneer je niet te zwaar wilt ontbijten, of wanneer je een zwaar ontbijt hebt maar iets lichts ernaast wil hebben (it’s all about balance, right?)!

Uitdaging Adverteerder/klant

Visibility creëren van Bolletje Lichte Crackers door middel van het maken van creatieve content, aansluitend op het gebruiksmoment en verschillende ontbijt types.

Middelen

De inzet van twee influencers (Foodness en Cotton and Cream), passend bij het merk Bolletje. Beide influencers delen verschillende ontbijtmomenten waarbij ze de Bolletje Lichte Crackers gebruiken.

Al sorts of breakfast

Verspreid over twee maanden hebben Claartje en Marlieke drie verschillende blogposts geschreven. Iedere blogpost met een andere insteek en een andere ontbijtvariatie waarbij Bolletje Lichte Crackers uiteraard goed naar voren zijn gekomen. Denk aan een lekkere easy sunday breakfast of juist een snel ontbijtje voor wanneer je haast hebt. Deze blogposts zijn gedeeld via social media met de focus op Instagram. Naast de blogposts hebben ze ook twee losse instagramposts geplaatst waarbij vooral de laatste een leuke unieke, insteek had. Een challenge! Waarbij Claartje Marlieke uitdaagde met de woorden: ‘ My lazy breakfast in bed looks better than yours’. En Marlieke daagde Claartje uit haar meest gênante eetgewoontes te delen.

Shinen in een commercial

En dan hebben we nog niet eens gehad over de commercial waarin de dames een rol hebben gespeeld! Gemaakt door ZelfSpot.

Resultaat

Doel van de campagne was het creëren van awareness en visibility van Bolletje Lichte Crackers. Deze doelstelling is behaald, de posts van Foodness en Cotton & Cream zijn vaak gelezen en ook de time spend op de artikelen waren hoog. Vooral de engagement op social media en dan met name op instagram was hoger dan we hadden verwacht. Een erg succesvolle campagne!

Adverteerder : Bolletje
Mediabureau : MediaXplain
Doelstelling : Awareness creëren rondom Bolletje Lichte Crackers, het delen van inspiratie op het gebied van ontbijt en het maken van creatieve content dat zowel bij jou, als bij Bolletje past.
Doelgroep : Vrouwen tussen de 24 en 65 jaar. Focus op gezonde leefstijl, maar wel kunnen genieten van lekkere dingen.
Periode2 : Week 41 t/m 48
Media inzet : Blogposts en Instagram

GERELATEERDE CASES & NIEUWS

Bekijk nu ook!

Bettine Saladay

Foodbloggers maken de lekkerste geitenkaassalade op Bettine Saladay. Tijdens de zomer eten veel mensen een lichte salade. Salades zijn makkelijk mee te nemen naar het strand of het park, gezond en eenvoudig te bereiden. Perfect voor warme dagen.

meer..

Jumbo- “Barbecueën”

Jumbo heeft aan het begin van deze zomer het thema ‘barbecue’ geclaimd. Mediabureau BPN Netherlands vroeg ons hoe we de boodschapper op het juiste moment en de juiste plek konden bereiken.

meer..

Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen?

NEEM CONTACT MET ONS OP