De dagen vliegen voorbij, we leven allemaal een beetje toe naar het nieuwe jaar.  Dit najaar is het weer onstuimig, de ene week regenachtig herfstweer en de andere week mogen we genieten van blauwe lucht met veel zonneschijn. Het weer heeft een groot effect op ons online gedrag, zo wordt er bij slecht weer veel meer gebruik gemaakt van online diensten. Op ons Weer & Verkeer segment merken wij dat als geen ander! Wordt er regen of sneeuw verwacht of heeft het gevroren? Dan pakt Nederland massaal de smartphone om te bekijken wat dit betekent

Hoe kunnen de weertitels binnen ons netwerk jouw merk op precies de goede momenten onder de aandacht brengen? Hier lichten we een aantal titels uit en natuurlijk ook de weer/temperatuur targeting mogelijkheden die over het gehele netwerk in te zetten zijn.

weer-targeting-semilo

Weer targeting

Wil je met jouw merk alleen maar zichtbaar zijn wanneer het sneeuwt of het kouder is dan 10 graden? Of wil je over het hele netwerk pas adverteren wanneer het regent. Er zijn veel verschillende mogelijkheden en dit beperkt zich niet alleen tot de weertitels maar de mogelijkheid is er om over het gehele netwerk aanwezig te zijn met deze specifieke targeting en natuurlijk kan dit via web, tablet en mobiele apparaten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan campagnes voor winterbanden, griepperiodes of uitjes waarbij het eigenlijk alleen maar interessant is als er sneeuw ligt. Je zoomt hierbij echt in op de juiste doelgroep maar wil je dit nog specifieker dan kun je altijd nog tijd- en locatietargeting toevoegen. Hoe specifiek wil je het hebben?

Vakantiegangers

Gebruikers kijken niet enkel naar het weer in Nederland maar ook naar die op hun vakantiebestemming. Richting de vakantieperiode wordt veelvuldig gekeken naar de weersontwikkeling op zowel zon- als sneeuwbestemmingen en als adverteerder kun je in spelen op het gegeven dat deze bezoekers binnenkort op vakantie gaan! Wil je weten hoe je dit het beste kunt aanpakken en welke mogelijkheden wij je daarin kunnen bieden? Neem dan contact op met je contactpersoon!

Web, tablet en app

Waar de desktop versies van onze weertitels voornamelijk worden bezocht om het weer voor de hele dag en op vakantiebestemmingen te bekijken, zijn de apps populair om in de gaten te houden waar het regent en of je droog op je bestemming gaat aankomen.

Het Weer & Verkeer segment bevat de volgende bekende weertitels:

weertargeting-logos

Buienalarm

De ‘go-to’ app als je wilt weten of je het droog gaat houden. Binnen 1 oogopslag kun je zien of het gaat regenen waar je bent, wanneer het gaat regenen en hoe hard het gaat regenen. Met 2.3 miljoen unieke bezoekers per maand kun je met deze app binnen no-time een groot deel van je doelgroep bereiken.

Weeronline

Met 1.9 miljoen unieke bezoekers per maand is Weeronline een van de grootste weerwebsites van Nederland. Alle informatie omtrent actueel weer, weer in het buitenland, het verloop van temperatuur, neerslag, zon en extremen vanuit het verleden worden bijgehouden. Super interessant dus! Ook voor actueel wintersportnieuws ben je bij Weeronline aan het juiste adres.

Weerplaza

Nog zo’n mooie weertitel die al het weer voor jou in de gaten houdt binnen Europa! Ook voor wintersportweer kun je hier terecht. Naast het algemene weer kun je op Weerplaza ook bekijken of het lekker wandel-, fiets-, vis- of BBQ-weer is. Weerplaza is goed voor een bereik van ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand.

Het Weer in Nederland

Het Weer in Nederland heeft apps voor Android, Windows en iOS en biedt alle KNMI-metingen en -verwachtingen overzichtelijk aan in deze populaire apps. Meer dan 1.5 miljoen downloads zijn je inmiddels voorgegaan.

Ben je benieuwd wat wij met deze titels en de weerdata voor jouw merk kunnen betekenen? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen.