Sinds het begin van dit jaar is de app happn aangesloten bij Semilo. Hierdoor wordt het voor Nederlandse adverteerders mogelijk via deze app de moeilijk bereikbare millenials te vinden. Dit biedt interessante opties voor veel merken! Wij lichten graag toe wat happn is en welke mogelijkheden deze app biedt voor adverteerders.

Wat is happn?

Happn is de eerste 100% mobiele dating app die gebruikers in staat stelt, wanneer hun paden elkaar hebben gekruist, elkaar weer te vinden. Hoe? Dankzij een slimme combinatie van hyper-locatie en real-time. Elke keer dat een gebruiker paden kruist met een andere gebruiker in het echte leven, verschijnt het profiel van deze persoon op de timeline van de happn app. Op ieder profiel kun je bovendien zien hoe vaak de paden van gebruikers met elkaar hebben gekruist, en op welke plek en op welk tijdstip dit was.

“We want to bring the real world back into the dating space”

Kenmerken van happn gebruikers:

  • 800.000 gebruikers in Nederland
  • Urban, trendy en open minded
  • 70% van de gebruikers zijn actieve doeners
  • 48% van de gebruikers is tussen de 25 en 34 jaar oud

In samenwerking met happn kunnen merken op verschillende manieren op een zeer kwalitatieve manier in contact komen met consumenten. Happn’s user experience is er namelijk op ingericht om diepgaande engagement te creëren tussen gebruikers. Daarnaast is het mogelijk om op geslacht, locatie en leeftijd te targeten.

Mogelijkheden

1. Interstitial

Een van de advertentie-opties die happn biedt is de interstitial. Dit houdt in dat bij het openen van de app een gesponsorde boodschap in de vorm van een video of afbeelding met tekst verschijnt.

De benchmark voor deze positie is 3,5%

2. Native Display: Tijdlijn

Als adverteerder is het mogelijk om in de tijdlijn van (specifieke) happn gebruikers advertenties te tonen. Dit kan een advertentie met tekst en een CTA zijn, met alleen tekst of zonder toevoegingen.

De benchmark voor deze positie is 0,50%

3. Native Display: Notificaties en Berichten

Binnen de happn app ontvangen gebruikers notificaties en berichten van andere gebruikers. Adverteerders kunnen ook notificaties en berichten sturen naar gebruikers van happn, om in contact met hen te komen.

De benchmark voor deze positie is 0,50%

4. Special Operations: gesponsord profiel

Iedere gebruiker van happn heeft een profiel waarop hij/zij meerdere afbeeldingen van zichzelf en persoonlijke informatie kan plaatsen. Adverteerders kunnen ook een profiel aanmaken om de engagen met de gebruikers van de app. Gebruikers van happn kunnen dit profiel liken en openen.

Retargeting

Een gesponsord profiel geeft een adverteerder de mogelijkheid om de happn gebruikers, die het gesponsorde profiel hebben geliked, te retargetten. Op die manier kan de adverteerder opnieuw in contact komen met hen en in gesprek gaan.

5. Special Operations: See You There

De functie “See You There” biedt gebruikers de kans om voor maximaal 6 uur lang aan te geven dat ze beschikbaar zijn voor het ondernemen van een bepaalde activiteit. Hier kunnen andere happn gebruikers op reageren. Zoals het drinken van een drankje, het kijken van een film of het maken van een wandeling.

In dit overzicht, waar een happn gebruiker aan kan geven waar hij/zij beschikbaar voor is, kan door een adverteerder een op maat gemaakte activiteit toegevoegd worden.

Eenmaal ingesteld, verschijnt het icoontje in de profielfoto’s van de happn gebruiker en in zijn/haar profielinformatie.

Geïnteresseerd om te adverteren in de happn app? Neem dan contact op met een van onze account managers. We maken graag een maatvoorstel dat het beste past bij jouw merk!