Heb jij al nagedacht over een back to school campagne? Want hoe bereik je de schoolgaande kinderen, ouders of de doelgroep die weer van start gaat met sporten na de zomermaanden? Speel in op de behoefte en zorg dat je aanwezig bent in hun customer journey.

1. Kies een thema waar je content omheen kunt bedenken.

2. Een persoonlijke connectie via Influencer marketing

Zorg voor een persoonlijke connectie door de doelgroep via influencers te bereiken. Influencers zorgen ervoor dat jouw merk onderdeel wordt van hun blog, vlog of social posts. Ze maken mooie content die aansluit bij jouw thema. Dit doen zij op hun eigen en persoonlijke manier die past bij de doelgroep,

een doelgroep die bestaat uit volgers, echter zijn deze volgers echte fans. Influencers hebben invloed en zorgen ervoor dat ze het beste van jouw merk op subtiele wijze naar voren laten komen. Wil jij deze fanbase bereiken zorg dan dat jouw merk onderdeel is van een back to school activatie.

3. Ondersteun influencer marketing met native advertising

Versterk de content van de influencers door de gecreëerde eigen content middels nVision Basic of nVision Mozaïek aan te jagen. De content wordt op verschillende bereik titels binnen ons netwerk getoond. Middels native advertising ben je met de influencer content aanwezig op onder andere Smulweb, FavorFlav, 9292, TVblik, Vergelijk. nVision Mozaïek geeft je zelf de mogelijkheid om via één uiting met verschillende visuals door te linken naar vijf landingspagina’s. Logischerwijs zorgen de native uitingen voor extra traffic richting de content van de influencers.

4. Wees selectief in het kiezen van de juiste kanalen.

Uiteraard wil je ook de massa bereiken via passende kanalen. Wees selectief in het kiezen van de juiste kanalen en pas de juiste targeting toe. Creëer middels mooie rich media uitingen een onderlaag van brand awareness. Wil je bijvoorbeeld de millennials bereiken die hun ogen vaak

gericht hebben op hun mobieltje, kijk dan of happn met 800.000 unieke gebruikers bij jouw merk past. Denk ook aan de scholieren die het OV checken omdat ze weer naar school gaan, zorg dan dat jouw back to school HPTO op 9292 zichtbaar is met specifieke targeting. Al met al, wees dus selectief en laat je goed adviseren.