Aanleverspecificaties Desktop

Semilo maakt zoveel mogelijk gebruik van de geldende internationale IAB standaarden. Een overzicht van deze standaard formaten vindt u op de site van het IAB. Deze formaten kunnen gebruikt worden voor GIF en JPEG banners maar de voorkeur gaat uit naar HTML5.

Materiaal ontvangen wij graag uiterlijk 3 werkdagen voor de start van de campagne zodat we dit goed kunnen testen en er zeker van kunnen zijn dat alles goed gaat verlopen. Bij vragen of onduidelijkheden mbt specificaties kun je contact opnemen met onze traffic afdeling of je vaste contactpersoon.

 

Geen materiaal?

Geen probleem! Wij produceren met regelmaat campagnemateriaal voor klanten. Dit kan variëren van IAB uitingen tot volledige videoproducties. Neem voor meer informatie en prijzen contact met ons op!

Formaten en specificaties

allofem
GIF/JPEG creatives
Uiting Formaat Zwaarte
Skyscraper / Wide skyscraper 120×600 50kb
Rectangle 300×250/336×280 60kb
Leaderboard 728×90 50kb
Half-page Ad 300×600/336×600 95kb
Billboard 970×250 95kb
Fishtank 970×500 130kb

 

Expandables
Uiting Initieel
formaat
Zwaarte Expanded
formaat
Expanded
zwaarte
Expand
richting
Leaderboard 728×90 50kb 728×270 100kb Beneden
Skyscraper 120×600 40kb 300×600 100kb Links of rechts
Rectangle 300×250 50kb 600×250 100kb Links of rechts
L. Rectangle 336×280 50kb 672×280 100kb Links of rechts

Na de initial load van de banner is een polite load van max 2mb toegestaan.

Inzet van verschillende type materialen

GIF,Flash bannersHTML5 bannersDHTML/Layers/Floating AdsFloorAdsInArticle Video
Gebruik je standaard plaatjes voor je banneruitingen dan kun je kiezen uit de typen GIF, PNG en JPEG. Andere typen zoals BMP, PSD en EPS zijn niet mogelijk. Wij kunnen deze eventueel wel voor je omzetten.
De ondersteuning van Flash loopt door recente aanpassingen in verschillende browsers hard terug. Daarnaast wordt Flash niet ondersteund op de meeste mobiele devices. Wij raden daarom het gebruik van Flash ook af en willen je erop wijzen dat het gebruik van HTML5 meer mogelijkheden biedt in creatie, veiliger is en op meer apparaten en dus door meer consumenten te zien is. De html5 banners ontvangen we graag vanuit een javascript tag.
De nieuwe standaard voor rich-media uitingen is HTML5. HTML5 biedt meer interactiviteit dan Flash en laat tevens meer creativiteit toe door de grotere toegestane bestandsgrootte. Bij het ontwikkelen van HTML5-uiting is onderscheid te maken tussen de initial load en subsequent load.

Initial load: onderdelen van de banner die meteen worden geladen. Hiervoor geldt een maximum van 150kB voor dekstop/tablet creatives en 40kB voor creatives op smartphones.

Subsequent (polite) load: alle onderdelen die pas geladen worden zodra de overige content van de site is geladen, bijvoorbeeld een video. Hiervoor geldt een maximum van 2MB voor desktop/tablet creatives en 300kB voor creatives op smartphones.

Het grote verschil tussen HTML en DHTML banners is dat HTML banners binnen de afmetingen blijven die bovenaan deze pagina voor de verschillende formaten zijn gedefinieerd, waar DHTML juist buiten deze afmetingen gaat. Vandaar dat er ook wel wordt gesproken over ‘layers’, ofwel een laag die over de website wordt heengelegd.

Voor DHTML gelden aanvullende eisen, deze kunt u hier bekijken.

FloorAds zijn feitelijk floating ads die vastgepind zijn aan de onderkant van het scherm. Op het moment dat de gebruiker met de muis over de uiting gaat wordt deze groter. FloorAds kunnen ook video bevatten en andere interactieve mogelijkheden.

Voor de specificaties van FloorAds kunt u hier kijken.

InArticle video uitingen verschijnen in de content van de website. Specificaties:

  • Resolutie: alle resoluties worden ondersteund
  • Maximum file size: geen maximum
  • Video formaat: alle formaten worden ondersteund
  • Lengte:  15 sec, langer in overleg (voor langer dan 30 sec gelden additionele tarieven)
  • Aspect ratio: 16/9
  • Min bit rate: geen minimum
  • Codec: alle codecs worden ondersteund

Verdere algemene specificaties:

  • Audio alleen user initiated

Verantwoording
Voor alle advertenties op het netwerk van Semilo geldt dat deze niet misleidend mogen zijn en het te allen tijde duidelijk moet zijn voor de bezoeker dat het gaat om een advertentie.

Vragen?
Heeft u vragen of zijn er onduidelijkheden? Neem dan contact op met onze traffic afdeling op traffic@semilo.nl of bel met 020 520 6100.